סרנדות FM

אייטולה ומיכאל כהןההוצאה מבית אייטולה וכהן היא חטיף טעים ומשעשע שמעלה חיוך בכל שמיעה
מיכאל גורפינקל09/03/16

כהן (מיכאל כהן), המפיק וחצי מהצמד "כהן@מושון", והראפר אייטולה (אסף לויבל), שניים מכישרונות ההיפ הופ הטובים ביותר שיש לתל אביב להציע, החליטו להפתיע אותנו, וחברו לאי.פי חדש. "סרנדות FM", הקולאב החדש הזה, מציג לנו מעין תוכנית רדיו לילית, אפילו "ציפורי לילה" אם תרצו, שבה אנחנו מאזינים ל"סרנדות" מפי אייטולה המלוות בסאונדטראק של כהן; ואני, ובכן, הופתעתי לטובה.

הביטים של כהן כהרגלם מהוקצעים, כיפיים, זורמים ומלאי קריצות. הסימפולים שהוא בוחר תמיד מלווים בסוג של קסם, מ״לכל השועלים״ שמזכיר ביט איסט-קוסט של שנות ה-90׳; או ״דייט באלפבית״ שמציג גרוב להנהן איתו את הראש יחד עם הסנארים המפצחים שלו, ועד הסקיטים, שנותנים סוג של מימד סינמטי לאי.פי, יחד עם המלודיות הכיפיות שלהן והגשתו של השדרן עם הקול הערב.

יחד עם מנגינותיו של מר. כהן, משתלב לו אייטולה בסיפורים על שלל בחורות שעברו להן בחייו בזרימה ונינוחות. כמו לדוגמה ב״פרח באר-שבעי״, שם הוא מדבר על בחורה מבאר שבע ועל איך זה לגשת אליה בתור תל אביבי עם השוני בין המנטליות של כל אחד מהם. הביט בשיר מזכיר סמפול של פתיח של סדרת סיטקום משנות ה-80, ומשתלב באופן יפהפה עם האנקדוטה הנחמדה של אייטולה.

כמו כן, הפלואו שלו מוגש בנונשלנטיות, ומרגיש יותר כגישה לספר סיפורים ופניות אישיות מאשר ״לכסח את השיר״. הדבר שהכי קרוב לתקיפה של ממש, זה ״מאמאסיטה״, שמאופיין בביט אפל עם סינת׳ים והרמוניות חשוכות. הביט הולם את האווירה של השיר, אשר נושא מטען רגשי לא פשוט.

מעניין ש״חם״ הוא רק שיר בונוס, כי כנראה שמדובר בשיר הכי טוב באי.פי. ניכר כי שומעים היטב את הכימיה בין השניים בצורה הכי מושכת כאן. לצד הביט הנוגה והמתקתק של כהן, שנותן קריצה לענקים העל זמניים כמו מאדליב ודילה, אייטולה נכנס בגישה מפוייסת ומלאת בטחון עצמי, עם משפטים כמו ״בן שלושים ואין לי תחביבים/ יש לי עיסוקים ודברים שאני מבין/ כמו בתים על ביטים מסומפלים מתקליטים״. זה רגע שבו הוא מכה על חטאי העבר, ומסתכל על העתיד הבהיר יותר.

לסיכומו של עניין, "סרנדות FM" הוא אי.פי סולידי לחלוטין עם קונספט מעניין. בזכות החריזות הטובות של אייטולה והביטים המרעננים של כהן, האי.פי נשמע מצויין, אך חוזר על עצמו מוזיקלית לעתים תכופות. הייתי רוצה לשמוע קצת יותר השתתפות מכהן כראפר, וכמו כן, קצת יותר גיוון בביטים. כהן הוא מפיק מופלא שמסוגל להביא יותר ורסטיליות בהוצאותיו. אני מצפה לפרויקט חדש ומעניין.